? Microsoft XNA Studio Express er et sæt af NET biblioteker , der lader spil programmører bruger C Sharp , eller C #, til at skabe spil . . Spil skabt med hjælp af XNA ramme kan køre på både Windows-operativsystemet og Xbox 360. . Rendering objekt modeller i XNA er en vital del af at udvikle og styre spil. Du kan gengive et objekt model i nogle få nemme trin. Ting du skal
XNA spil studio , enhver version
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn XNA spil studio og højreklik på " Content "-projektet . Klik på " Tilføj" og vælg "Eksisterende item" at plukke et objekt model.
2
Naviger til den mappe , hvor du gemte objekt model og vælg det. Objektet model vil have " . FBX " udvidelse .
3
Gå til "Egenskaber " i menuen. Vælg " AutoDesk FBX - XNA " som "Indhold Importør " og " Model - XNA Framework " som du kan vælge forskellige indhold importører og forarbejdningsvirksomheder , afhængigt af din objekttype
"Content Processor ". .
4
Gem løsningen på harddisken og navngive den "" game1 ". den gemte fil vil have en" . cs "udvidelse . Byg løsningen.
5
Gå til " Solution Explorer " i XNA spil studio og dobbeltklik på " game1.cs " fil du lige har gemt . Føj følgende kode i starten af " Game1 " class erklæring for at tilføje et nyt medlem , der vil holde det objekt , du ønsker at gøre : Hej
private Model gameObject ,
6
gå til " LoadGraphicsContent "-metoden . Føj følgende kode til at indlæse objektet i " gameObject " medlem har du lige har oprettet : Hej
gameObject = Content.Load ( "objekt ")
Erstat " objekt" , med det formål , du har importeret
7
Gem løsningen på harddisken og bygge det at gøre dit objekt
. .