Skrivning af en computer kortspil er en populær opgave i programmering af software klasser. De veldefinerede regler og den etablerede design af spillekort giver entydige specifikationer, der muliggør fokus på de udfordringer, systemet og bruger- interface design , grundlæggende funktioner og avancerede strategiske algoritmer. En simpel version af et kortspil kan skrives af en enkelt person i løbet af få dage , så uendelige muligheder for at udvikle sig over tid gennem ekstra funktioner og algoritme forbedringer. Instruktioner
opstille krav
1
liste over alle de mål for projektet . På dette punkt, bør du brainstorme frit uden at bekymre sig om , hvorvidt en idé vil være praktisk eller hensigtsmæssigt at gennemføre
2
Organiser dine mål og kategorisere dem som følger: .
Obligatorisk for grundlæggende funktionen
Kritisk til projektets mål
Langsigtet strategisk
Ikke vigtigt
3
Vælg et kortspil, der er det bedste match til dit projekt mål . Hvis du er interesseret i den strategiske algoritme udvikling , skal du vælge et spil som bro eller poker over et spil mere påvirket af tilfældige shuffle.
4
Undersøgelse regler dit valgte spil, og definitionen af kortene , der anvendes til spille spillet . Kategorisere detaljerne i disse specifikationer, som du gjorde for din egen indledende projekt mål.
5.
Opret den endelige version af dine krav ved at eliminere uvigtige spørgsmål og placere langsigtede strategiske spørgsmål på en separat liste . Kravene til den første fase af dit projekt bliver gennemførelsen af disse funktioner, der er obligatoriske for at grundlæggende funktion og kritisk til dit projekt mål .
Design System
6
Saml alle krav relateret til menneskelig interaktion i en separat komponent. Dette omfatter spørgsmål som : Hej
Hvordan vil brugeren se kortene og se scores
Er det en multi- player spil
Hvordan er reglerne forklaret < br ? ? >
Hvordan hjælpesystemet arbejde?
Er det afspilles på et system eller på tværs af et netværk?
7
organisere data krav i en data management komponent. Dette omfatter konstante data såsom definitionerne af de kort, operationelle data såsom den aktuelle afspiller og langsigtede data såsom player win /tab optegnelser. Beslutte, hvordan du vil gennemføre disse krav. Mulighederne omfatter et system hukommelse ( RAM) , database, regneark , xml eller anden tekst filformat.
8
Design et system interaktion komponent til at håndtere alle grænseflader med det underliggende computer. Dette omfatter skrive filer , få adgang til eksterne enheder og kommunikere over netværk .
9
Opret et kortspil komponent til at behandle alle krav, der generisk gælder for alle kortspil. Dette omfatter gennemførelse af en standard spil kort og en blander algoritme. Generelt omfatter det at skabe et array til at repræsentere kortene og bruge en generator af tilfældige tal til at bytte rundt på placeringen af kortene gange, når blander .
10
Organiser de resterende krav i en sidste komponent . Dette er, hvor de særlige regler i dit valgte spil vil blive gennemført. Fokus på udvikling af avancerede strategiske algoritmer inden for denne komponent er, hvor du vil have den mest mulighed for at opnå konkurrencemæssige fordele med softwaren.
Implementere systemet
11
Vælg en passende programmeringssprog til at implementere systemet. Ofte målet platform eller ønsket om at favorisere portabilitet vil drive valg. Sproget skal også understøtte de funktioner, du planlægger at implementere og stil programmering, som du foretrækker .
12
Stage opbygningen af din komponent funktioner, så du nemt kan teste som du gå. Det er lettere at bygge pålidelig software ved at udnytte små testede byggesten end at forsøge at fejlsøge et helt system . Start med at bygge de krav, der er afgørende for programmets funktion og derefter arbejde på dem, der er afgørende for projektet.
13
revurdere krav , som du går . Ofte implementeringer afslører nye spørgsmål og muligheder , der berettiger justeringer projektets mål .