I de fleste videospil , kan tegn opdeles i to grundlæggende kategorier: player- kontrollerede karakter og figurer styret af kunstig intelligens scripts. Der ser dog eksistere en tredje kategori , der blander karakteristika de to andre. Denne gruppe er bot , en kunstig intelligens script, der opfylder roller normalt udføres af en spiller. Typisk skabt af brugerne i et spil mod, bots tjener mange formål . Nogle kan anvendes som praksis modstandere i multiplayer-spil, mens andre udføre mere kedelige gameplay -funktioner spilleren ikke ønsker at engagere sig i. Uanset, at skabe nogen bot kræver den samme grundlæggende metode . Ting du skal
Code compiler Salg Level editor
Vis Flere Instruktioner
1
Skriv en liste over de adfærd og egenskaber, du gerne vil have din bot til at udstille . Overvej, hvilke våben du gerne vil bot at favorisere , samt hvilke power-ups vil det fortsætte , hvis bot er beregnet til brug i et konkurrencepræget multiplayer spil. Hvis bot vil være for samarbejdende spil , en liste over de opgaver, du ønsker at bot til at udføre på spillerens vegne.
2
Åben level editor til spillet , hvor du agter at bruge din bot . Brug af virksomhedens indsættelse værktøjer til rådighed i den pågældende editor, placere usynlige og er acceptabel enheder hele kortet i pathway clearinger. Space dem jævnt på enhver tænkelig sted en karakter ville gå . Hver enhed skal bære samme tag, f.eks " waypoint ". Disse enheder vil blive brugt til at guide din bot hele kortet .
3
Åbn filen bin for spillet og undersøge , hvilken type kode script-fil bruges til kunstigt intelligente tegn. Nogle spil , såsom Unreal Tournament 3 , støtter brugen af bots direkte, og omfatter en fil mappe til dem. Opret en ny fil af denne type, og åbne det i din kode compiler. Program adfærd og prioriteringer bot i " if-else " loops eller tilsvarende , at den specifikke script sproget understøtter --- mening, hvis en betingelse er sand, gøre dette , ellers , at gøre det. I et multiplayer first- person shooter , bør bot første prioritet at vinde spillet , dvs scanning for andre spillere, og angribe dem, de finder. Ellers skal scriptet have bot vurdere deres egen sundhed og ammunition og lave en sti for sådanne leverancer , hvis de findes mangler. Program i pathfinding kapacitet ved at have scriptet scanning, inden for en vis radius , for " waypoint " enheder , du placeret rundt omkring på kortet og bevæger sig mod en, der vil tage det nærmest sit mål.
< br >