rollespil ( RPG) fortsætter med at stige i popularitet. Som i alle ting, er der nogle, der er store, nogle, der er forfærdelige , og mange i mellem. Der er en række af spil maker software-programmer til rådighed, herunder en ved det navn. Hver har unikke egenskaber , men alle har én ultimative mål : at producere et RPG. Denne tutorial vil ikke løse nogen specifik software, men er en generel guide til at producere et rollespil . Lær at skrive GML
skrive RPG er på GM kodesprog . Selvom alle spillets maker software programmer giver trin for at oprette simple spil uden kundskab om GML , disse er ikke spil, der vil holde en spillers interesse. At skrive en god RPG , der udvikler en historie eventyr, giver interessante sidemissioner og sætter spilleren i rollen , skal du være i stand til at skrive GM kode.
RPG har en historie
< br >
en vanskelig, men ikke umulig opgave i at udvikle en RPG er at skrive historien. Den skal have en begyndelse og en slutning , og sidste for et par timer ( det normale spil spilletid ) . Det skal være interessant og troværdigt , selvom det er fantasi i en verden med din kreation . Din historie må give din helt et primært mål . Selvom du kan sende ham /hende ud på forskellige quests , skal det primære mål være den ultimative fokus.
Plan dit spil
Når du har en historie , er den vigtigste proces i at udvikle en god RPG planlægning . Du skal udvikle en verden med lokationer, byer og landsbyer , træer , bakker og bjerge , veje og realistiske karakterer , der vil interagere . Før du nogensinde åbne dit spil maker software , skal du bruge din tekst editor eller tekstbehandlingsprogram til at skitsere dit spil historie grundigt , og skriv samtaler, der finder sted mellem dine karakterer.
Brug et grafikprogram til at oprette et kort over dit verden . Under denne visuelle kort ved hånden, mens du programmerer dit spil vil forhindre fejl. Du skal bruge den samme praksis for hver af de byer og steder, du udvikler i jeres verden.
Hero, fjender og venner
Heroes og Monsters
Du kan tilføje eller trække som du udvikler , men i løbet af planlægningsfasen , bør du navngive dine karakterer og planlægge, hvad form for interaktion vil finde sted. Navngiv fjender af dine helte og planlægge deres styrker og svagheder. Bestem defensive og offensive redskaber dine helte vil have til deres rådighed , og hvornår og hvordan de vil modtage disse værktøjer.
Plan , som vil hjælpe din helt at nå sine primære og sekundære mål , og hvordan de vil gøre det. Planlægge, hvad modstandere vil være vanskeligt eller umuligt at besejre , og hvis muligt , hvilke alternativer vil være tilgængelige
Plan NPC'ere (ikke- spilbare figurer ) . Disse vil være karakterer, der vises i hele din historie, som er ikke- spilbare, men har noget at sige, når helten møder dem. Disse tegn kan give fingerpeg og tips til din afspiller.
Sætte det hele sammen
Når du har opnået alle de projekter, der er nødvendige i planlægningsfasen , skal du åbne dit spil maker software og begynde den egentlige udvikling. Du vil ændre et forudsat motoren, eller udvikle en oprindelige. Hvert andet program tilbyder forskellige sprites til at bruge i din spiludvikling , og i mange tilfælde , evnen til at ændre dem passer til dine behov .