En af de mest populære og varig videospil genrer på pc'en er den real-time strategi ( RTS) spil. Mange spillere elsker spændingen ved kommanderende horder af enheder mod computerstyrede modstandere eller oftere , andre spillere . Hvad er en Real -Time Strategy Game?
Real-time strategi spil er en udløber af den strategi genren , der fokuserer på hurtige reflekser og konstruktion af strategier på flue . Dette er helt modsætning til de traditionelle turbaserede strategispil , som giver spillerne masser af tid til at tænke og planlægge deres næste træk.
Generelt real- time strategispil er frigivet på pc'en , kræver, at spilleren til at bevæge sig musen rundt for at vælge enheder , bygge bygninger , samle ressourcer og er fokuseret på at skabe enheder hurtigere end din modstander kan, for at bedst ham på slagmarken .
History
< br >
Mange betragter 1992 release Dune II: The Building af dynastiet for at være den første moderne real -time strategi spil. Selvom mange tidligere titler haft en eller to elementer, der udgør den moderne RTS var Dune II den første til at forene dem i én pakke. Dune II havde ikke multiplayer kampe mod andre menneskelige spillere , men de var gennemførligt i Command and Conquer , udvikler Westwood Studios ' opfølgning på Dune II. Command and Conquer placeres spillere i en alternativ virkelighed, hvor fraktioner af menneskeheden kæmpede med moderne våben over en ressource kaldet Tiberium
En anden skelsættende RTS spil , Warcraft: . Orcs og mennesker , blev udgivet omkring dette tidspunkt , og det i sidste ende leqd udvikler Blizzard at oprette fra 1998 StarCraft , som stadig er et af de mest spillede RTS spil i dag . Mange RTS spillere anser det for at være næsten perfekt , og det er blevet noget af en national sport i Sydkorea.
Terminologi
subkultur omkring RTS spil har opfundet flere ord i løbet af årene , der kan være forvirrende for nytilkomne . Her er nogle hurtige forklaringer.
" Brusende" eller " Zerg farende " er den strategi hurtigt at opbygge lavt niveau angreb enheder til at forsøge at fange en modstander uforberedt tidligt i spillet . Det er generelt betragtes som en billig, unfun taktik.
" Turtling " er strategien at opbygge forsvarsværker omkring en base, hvilket gør det yderst vanskeligt at angribe. Nogle spillere ser ned på skildpadde, og mange kort er designet til at modvirke det.
Seneste Hits
Selvom ingen har sat nye standarder for genren i vejen StarCraft og Command and Conquer gjorde , har der været en række interessante og unikke udgivet spil
Warcraft III: . Reign of Chaos indført RPG stil nivellering -up for nogle magtfulde enheder, så spillerne til at tilpasse deres enheder forskelligt for hver lege.
Rise of Nations er et RTS spænder menneskets historie fra Civilization II designer Brian Reynolds.
Supreme Commander bringer hidtil uset omfang til genren . Spillere kan zoome ud for at få et fugleperspektiv , og enheder er bygget i skala og kan tælles i hundreder ved slutningen af spillet .
Company of Heroes forenkler den ressource model, så du bare styre sektorer af kortet ,
Sins of a Solar Empire fokuserer mere på taktik end ressource samling. opretholder en RTS kerne, men introducerer mange empire -building mekanikere fra spil som Civilization , samt en galakse - bred følelse af skalaen .
fremtiden
Selvom de to genrer sprang op langs den samme tidsramme , har real -time strategi genren ikke fulgt sine første -person shooter brødre i ekstrem mainstream. Real-time strategi spil er meget mere kompliceret end shooter titler og er mindre velegnet til at spille på spilkonsoller snarere end computere.
Imidlertid har nogle forsøg på at bringe genren til konsoller været en succes for nylig. Age of Empires developer Ensemble så nogle succes med Halo Wars til Xbox 360, og Electronic Arts har fastholdt en stabil spiller base for sin konsol Command and Conquer porte. Hvis real- time strategi genren bryder ud i mainstream , vil det være på en konsol .