Video game design er en af de hårdeste job i verden for at gøre netop ret, fordi der er så mange kritikere. Du kan udvikle et spændende spil for nettet og i et par dage har millioner af mennesker leg og kritik dit spil. Holde et par enkle ting i tankerne vil sikre dig frigive et kvalitetsprodukt hver gang. Kend din målgruppe ( Research)
Hvem er spillet beregnet til ? Hvis du bygger et Doll House simulation spil for piger aldre 7-14 , har du sandsynligvis ønsker at undgå at sætte i alvorlige referencer om aktuelle politiske stridigheder i udlandet. Den bedste måde at vide, hvad din målgruppe kan lide er at kigge efter den nuværende pop kultur , at din demografiske er interesseret i. Gøre lidt forskning på større hjemmesider eller i blade, der rammer din målgruppe. Vær især opmærksom på ikke bare på indholdet , men til de reklamer . Reklamebureauer bruger millioner og atter millioner af dollars i forskning - der er ingen grund bør du ikke drage fordel af det
spille din egen Game, og lade andre Play ( Beta Testing)
< . br >
Du skal sørge for at helt spille gennem dit spil flere gange, før frigive det til offentligheden . Vær på udkig efter tekniske problemer samt områder , som du bare ikke anser det sjovt. Der skal være noget at trække spillernes opmærksomhed hvert 30. sekund eller så at holde dem interesseret, og en vigtig begivenhed hvert par minutter. Vær sikker på at lade en lukket gruppe af venner eller kolleger for at spille spillet så godt og give dig feedback under skabelsesprocessen - . Flere øjne er altid bedre , når de søger glitches
Keep It Simple (User interface)
spillet kan være så spændende og så komplekst som din programmering evner og fantasi , men en ofte overset område design, der kan ødelægge et spil , hvilket gør det uspillelig , er dens styre ordningen. Hvis du arbejder på en konsol spil , du ønsker at gøre kontrollen så intuitivt som muligt. Du kan gøre dette ved at se på andre spil , der ligner din, og ved hjælp af en lignende ordning . De fleste første - persons skydespil bruge næsten præcis den samme ordning (baseret på konsollen type) til meget god grund: Det gør det føles velkendt for spilleren og forbedrer hans erfaring
< br . >