Most videospil indeholder niveauer , scener og kort der består af flere dødbolde og individuelle spil objekter. Tekstfiler indenfor spildata diktere layoutet af spil objekter inden for hvert niveau . Spil , der er repræsenteret med 2D-grafik bruger ofte fliser defineret ved placeringen af bogstaver og symboler inden for et grundlæggende tekstfil. Oprettelse af en verden, tekst kort efter en video game vha. Wordpad applikation kræver den korrekte positionering og formatering af tegn i en uformateret tekstdokument. Instruktioner
1
Start Wordpad ansøgning fra mappen Tilbehør i menuen Start i Windows .
2
Opret dokumentet header ved først at skrive en let skelnes serie af tegn eller symboler øverst på siden . Brug denne åbning id i de vigtigste spillets kode for at begynde at læse header information .
3
Fortsæt redigeringen af header ved at tilføje enkelte linjer, der indeholder kortet navnet , niveau dimensioner og en kort beskrivelse. Luk header ved at skrive den oprindelige åbning identifikator i bakgear. Brug dette afsluttende id i hovedspillet koden til at stoppe læse header information .
4
Beslut hvilke tegn og symboler , du vil bruge til at repræsentere bestemte spil objekter i teksten kortet . Husk, at tomme områder , såsom himlen, skal også være repræsenteret af en unik karakter . Opret en legende på et stykke papir eller i et separat tekstdokument til at holde styr på de tegn opgaverne.
5.
Begynde at oprette teksten kortet ved at skrive tildelte tegn fra legenden i en enkelt linje. Antallet af tegn i linjen afgør den samlede bredde af kortet. Denne bredde skal være identisk med den horisontale dimension værdi i dokumentet header.
6
Gentag det forrige trin , tilføjer nye linjer i teksten kortet, indtil det samlede antal linjer er identisk med den vertikale dimension værdi i dokumentet header.
7
Klik på "File" i de vigtigste Wordpad værktøjslinjen. Fremhæv "Gem som" og vælg " Plain Text Document " fra drop -down menu. Skriv navnet på din tekst kort ind i feltet Filnavn , og klik på knappen "Gem" .