Texture er en HLSL objekt bruges til Microsofts Direct3D billedfiler kodning. Det giver dig mulighed for at ændre tekstur af overflader , give dine kreationer realistiske optrædener. Når du tilføjer tekstur koden, skal du opdatere den fulde HLSL objekt til at indlæse de nye ændringer . Dette vil genskabe dit projekt, der inkorporerer den texture kode. Opdatering af tekstur og HLSL er simpelt i Direct3D . Ting du skal
Direct3D
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn din Direct3D HLSL kode.
2
Rul til blok af kode styre det område, hvor du ønsker at opdatere tekstur.
3
Opret en af følgende subblocks i blok af kode .
p Hvis dette område er todimensionalt , typen : Texture2D [ ] NAME
p Hvis det er tre-dimensionelle , type : Texture3D [ ] NAME
4 Change " NAME" til hvad du vil navngive tekstur. Dette skal være et ord ( understregninger er OK ) .
5.
Change " TYPE" til den type tekstur , du ønsker at oprette. Der er mange, konsultere din manual for den fulde liste
6
Klik på " Ctrl " plus " S " for at gemme . . Objektet forhåndsvisning endnu ikke vil opdatere .
7
Afslut Direct3D .
8
Åbn den Direct3D kode, du lige har gemt . Dette vil opdatere objektet. Du vil nu se teksturen på plads.