Ændring af critter i din " Critter Caretaker "-programmet til at være mere udtryksfuld hjælper dig vide, om du har brug for at fodre eller lege med din critter . Den " Critter Caretaker "-programmet er et indledende eksempel for studerendes læring C + + gennem spil programmering . Standardkoden giver en " talk" mulighed, men det giver kun den generelle stemning af critter uden at give nogen antydning om, hvor sulten eller keder din critter er. Gør din critter mere udtryksfuld ved at udvide "tale "-funktionen for at vise yderligere information. Instruktioner
1
Åben kildekode -filen til " Critter Caretaker "-program i en editor , såsom Microsoft Visual Studio Express.
2
Udtryk critter sult niveau ved at tilføje følgende kode i " Talk ( )" funktionen før " passtime (); " linjen : Hej
if ( m_Hunger < = 2) cout << " i ' m ikke sulten " else if ( m_Hunger < 5) cout << " Jeg er lidt sulten " else if ( m_Hunger <10 ) cout <<" jeg er sulten " elsecout < , < "Jeg er meget sulten "
3
Udtryk critter s kedsomhed niveau ved at tilføje følgende linjer i " Talk ( )" funktion efter ovenstående kode :
if ( m_Boredom < = 2) cout << " og ikke keder \\ n ." else if ( m_Boredom < 5) cout << " . og lidt kede \\ n" ,, else if ( m_Boredom <10 ) cout << " og keder \\ n ." elsecout << " og meget kede \\ n ."
4
Gem kildefilen. Kompilere og køre " Critter Caretaker " program
5.
Vælg ". 1 - Lyt til din critter " fra spillet ved at trykke på "1" og derefter " Enter" tasterne. Programmet vil vise en antydning af, hvordan sultne og keder critter øjeblikket .