int main ( int argc , char * argv [])
{ < br >
GtkWidget * vinduet
GtkWidget * tasten;
gtk_init (& argc , og argv )
3
Opret datastrukturer for vindue og fortælle programmet at lukke vinduet , hvis det modtager " ødelægge "-signal. Giv vinduet en polstring af 10 pixels omkring eventuelle widgets den indeholder, og skabe en sådan widget , skabe datastrukturer for en knap der hedder "Hej, verden!" Årsag knappen for at lukke vinduet, når den modtager " klikket "-signal. Det skal se ud som følgende : Hej
vindue = gtk_window_new ( GTK_WINDOW_TOPLEVEL )
g_signal_connect ( vindue , " ødelægge " G_CALLBACK ( gtk_main_quit ) , NULL) ;
gtk_container_set_border_width ( GTK_CONTAINER ( vindue) , 10),
for = gtk_button_new_with_label ( "Hello , World" ),
g_signal_connect_swapped (knap " klikkede " G_CALLBACK ( gtk_widget_destroy ) vindue) ;
4
Anbring knappen i vinduet og vise dem begge på skærmen. Ring til gtk_main () funktion til at vente for bruger -input, går tilbage i aktion, når brugeren klikker på knappen, eller forsøg på at lukke programmet. Det skal se ud som følgende : Hej
gtk_container_add ( GTK_CONTAINER ( vindue) , 0 ;
}
5
Gem din kode som " helloworld.c ", og kompiler det med GTK +- biblioteker Dette gøres med følgende kommando linje ved hjælp GCC --- konsultere . din dokumentation , hvis du bruger en anden C compiler : Hej
gcc- Wall- g helloworld.c - o helloworld ` pkg- config - cflags - libs gtk + -2.0 `