Nogle gange kan en designer vil ønsker at fikse sin kort ved at tilføje i et par visuelle elementer uden for den normale konsistens sættet. Det plejede at være en meget vanskelig proces , men det var før opfindelsen af GtkRadiant og Q3 decal shader , som bruges til at anvende billeder over normal tekstur sæt. GtkRadiant gør dette en meget enkel og nem proces, og derfor dens popularitet. Det kombinerer en kraftig motor med en meget grundlæggende grænseflade, der bare om nogen kan forstå med lidt øvelse . Instruktioner
1
Åbn Radiant .
2
Åbn din kort ved at klikke på "File " og derefter på "Åbn " og vælge din . MAP -fil.
< Br >
3
Tegn en pensel i den todimensionale vinduet. Det burde have samme dimensioner på alle sider.
4
Med børsten valgt, gå til " Curves " i menuen og klik på "Simple Patch Mesh ". En boks vil poppe op , beder dig om at indtaste dimensioner for patch mesh (standard er 3 af 3). Klik på " Ok ". Din pensel er nu blevet fladtrykt .
5.
Vælg patch mesh og derefter gå til " Textures " menuen. Derfra skal du vælge " Decals ". Sættet vil indlæse , og vælg en tekstur til din patch mesh ved at klikke på det.
6
Layer plasteret mesh på toppen af hvad du ønsker at anvende skiltet på , ligesom du ville gøre en reel mærkat . Når du kompilere din kort , vil motoren klemme de to sammen , at skabe en enkelt tekstur fra en kombination af skiltet og originale.