| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Sådan tilføjes Slutbrugerlicensaftale til Android App
    En slutbruger licensaftale , almindeligvis forkortet EULA , er en kontrakt mellem bygherren og køber af et program, såsom en Android applikation. Det bruges til at etablere købers ret til at bruge programmet , men kan også bruges til at give bygherren forskellige rettigheder . Tilføjelse af en slutbruger licensaftale til din Android app er forholdsvis let. Når brugeren lancerer app for første gang , bliver EULA vises , og han har to muligheder: acceptere eller afvise . Han må acceptere aftalen for at starte den app . Instruktioner
    1

    Åbn din ansøgning " /android /src " mappe og oprette en ny fil. Name it " Eula.java " og åbne den i en teksteditor , såsom WordPad
    2

    Indsæt følgende kode i Eula.java filen: .

    //Pakke com.google.android.divideandconquer , pakke org.warmux ,

    import android.app.Activity , import android.app.AlertDialog , import android.content.DialogInterface , import android.content.SharedPreferences , import java . io.IOException , import java.io.BufferedReader , import java.io.InputStreamReader , import java.io.Closeable ,

    class Eula { private statisk endelig String ASSET_EULA = "EULA " private statisk endelig String PREFERENCE_EULA_ACCEPTED = " eula.accepted " private statisk endelig String PREFERENCES_EULA = "EULA " statisk grænseflade OnEulaAgreedTo { void onEulaAgreedTo ( );} statisk boolean show (endelig Activity aktivitet) { endelige SharedPreferences præferencer = activity.getSharedPreferences ( PREFERENCES_EULA , Activity . MODE_PRIVATE ), ( ! preferences.getBoolean ( PREFERENCE_EULA_ACCEPTED , falsk) if) { endelig AlertDialog.Builder builder = new nye DialogInterface.OnClickListener () { public void onClick ( DialogInterface dialog , int som ) { acceptere ( præferencer ) . if ( aktivitet instanceof OnEulaAgreedTo ) { ( ( OnEulaAgreedTo ) aktivitet) onEulaAgreedTo (); }}} ) ; builder.setNegativeButton ( R.string.eula_refuse , ny DialogInterface.OnClickListener () { public void onClick ( DialogInterface dialog , int som ) { affald ( aktivitet) ;}} ), builder.setOnCancelListener (ny DialogInterface.OnCancelListener () { public void onCancel ( DialogInterface dialog ) { affald ( aktivitet) ;}} ), builder.setMessage ( readEula ( aktivitet) ) . builder.create ( ) viser (); return false ;} returnere sandt ;} private static void acceptere ( SharedPreferences præferencer ) { præferencer. redigere () putBoolean ( PREFERENCE_EULA_ACCEPTED , true) begå (); . . } private static void affald (Activity aktivitet) { activity.finish ( );} private statisk CharSequence readEula (Activity aktivitet) { BufferedReader i = null ; try { i = nye BufferedReader (ny InputStreamReader ( activity.getAssets () åben ( ASSET_EULA ) ) . ), String linje StringBuilder buffer = new StringBuilder (); while (! ( line = in.readLine ( )) = null) buffer.append ( line ) append ( '\\ n' ) . retur buffer ;} catch ( IOException e ) { return " ";} endelig { closeStream ( i );}} private static void closeStream ( lukbare stream) {if (stream =! null) { try { stream.close ( );} catch ( IOException e ) {//Ignorer }} }}
    3

    Gem og luk filen. Denne Java-kode viser Eula tekst og trækker to knapper : Accepter og Afvis . Hvis brugeren klikker på Accepter , programmet starter . Hvis han klikker Decline , app lukker.
    4

    Åbn din ansøgning aktiver mappe og oprette en ny tekstfil. Name it " EULA" og omfatter ikke nogen forlængelse.
    5.

    Åbn EULA fil i en teksteditor og indsætte dit slutbrugerlicensaftalen tekst.
    6

    Gem og luk EULA -fil.
    7

    Åbn din ansøgning MainActivity.java fil i en teksteditor .
    8

    Find " protected void onCreate ( Bundle savedInstanceState ) " funktion og indsæt denne kode mellem sine " { "og" } " parentes : Hej

    Eula.show ( dette)
    9

    Gem og luk MainActivity . java -fil.
    10

    Åbn " res /værdier " mappen og åbn strings.xml fil i en teksteditor.
    11

    Tilføj denne kode til slutningen af ​​filen , før de " " line : Hej

    License ; . Accepter Afvis
    12

    Gem og luk strings.xml fil
    13 < p > Byg Android app og teste det . Den EULA vises første gang, du starter den. Hvis du vælger "Accepter ", app begynder. Hvis du vælger " Decline " app lukker.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan læser man en IIS Log File 
    ·Hvad er Array Programmering 
    ·Sådan Slette Spaces i en streng i Groovy 
    ·Debugging Funktioner 
    ·Sådan Flyt objekter ved en konstant hastighed i Unity 
    ·Computer Programmering i hulkort Era 
    ·Sådan konstateres Base Objects i Cocoa 
    ·Sådan Indsend Email HTML-kode 
    ·Hvordan man laver en Rapport fra Excel ark med VBA 
    ·Sådan læses en Punch Card 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Cache External Javascript 
    ·Førsteklasses funktioner i Python 
    ·Hvordan man laver en Keystore 
    ·Forskellen mellem en Java-applet & Javascript 
    ·Sådan Print Tegn i Java 
    ·Sådan udskrive indholdet af en ListBox i VBA 
    ·Hvordan at finde antallet af rækker i en SQL data Read…
    ·Sådan bruges strcat Funktion i C + + 
    ·Hvordan man får fjernbetjeningen filer fra Vb.Net 
    ·Sådan bruges Variable parameter-funktioner i C + + 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com