Cocoa er et sæt af rammer skabt af Apple og er baseret på Objective- C programmeringssprog . Cocoa rammer giver programmører en hurtig måde at implementere utroligt komplekse metoder og objekter , hvilket sparer en betydelig mængde tid , når man bygger Mac-programmer . Kakao objekter eller klasser, arver mange af de metoder, de er i stand til at udføre fra deres base objekt, eller rod klasse, objektet øverst i hierarkiet af arv hvis metoder er gået til alle objekter, der nedarver fra den. Vide, hvad klasse et objekt arver fra er afgørende for at sikre, at den kan udføre en opgave. Ved at bestemme basen objekt, kan du skrive programmer , der er mindre tilbøjelige til at fejl og nedbrud . Instruktioner
1
Launch Xcode og klik på " File" og "Open" for at åbne dit projekt.
2
Naviger til den placering , hvor du oprettede en instans af , eller instantieres , det objekt, hvis basen objekt, du vil opdage , og placere markøren under instantiering .
3
Type " NSLog ( @ " basen genstand for % @ er :: % @ " [ mitObjekt class ], [ mitObjekt superklassen ] ) "for at sende en besked til objektet ved hjælp af" superklassen " metoden, som spørger, hvad basen genstand, den arver fra . Objektet returnerer de ønskede oplysninger, og NSLog udskriver oplysningerne til konsollen.
4
Gem dit projekt.