Ved udviklingen af en ansøgning om iPhone , skal du bruge de UIImageView og UIImage classtypes at indsætte et billede i dit script. iPhone-programmer bruge iPhone Software Development Kit til at bygge applikationer , og derfor er al kodning er ensartet mellem applikationer. Selvom du kan bygge applikationer , til en vis grad , i den grafiske brugergrænseflade , er det nyttigt at forstå, hvordan kodning fungerer. Ved at læse den UIImageView tag, kan du finde ud af , hvor og hvordan UIImage vil blive inkluderet . Instruktioner
1
Åbn din iPhone applikation i Xcode og åbn kodning editor .
2
Gennemse til " UIImageView " linjen. En prøve kode er : Hej
CGRect myImageRect = CGRectMake ( 0.0f , 0.0f , 320.0f , 109.0f ) UIImageView * MyImage = [[ UIImageView Alloc ] initWithFrame : myImageRect ] [ MyImage setImage : [ UIImage imageNamed : @ " myImage.png "]] ; myImage.opaque = JA //eksplicit uigennemsigtigt for performance [ self.view addSubview : MyImage ] [ MyImage release ]
den første linje definerer form og placeringen af tag ' myImageRect « . I " UIImageView " linjen (2) , placerer det " MyImage " i rammen " . MyImageRect " På næste linie (3) , er " UIImage " indstillet som " myImage.png " - det faktiske billede selv. Derfor er den første linje angiver , hvor billedet vil blive placeret.
3
Foretag eventuelle nødvendige ændringer og gemme filen.