Programmører sjældent skrive kode på forhånd at vide alt, hvad der kan gå galt , og alle de problemer, de bliver nødt til at løse . De arbejder for at skabe den mest funktionelle kode, som de kan, men uundgåeligt vil der være uforudsete problemer . Heldigvis programmører har en række værktøjer til rådighed til både at vurdere årsagen til problemer , der opstår , og for at finde glitches , før de bliver store problemer. Debuggers
Et af de mest grundlæggende værktøjer i en udviklers værktøjskasse er debugger . De enkle programmer, kodning nybegyndere skriver samtidig lære at programmet indeholder få elementer , og er derfor let at foretage fejlfinding . Men komplekse programmer , der indeholder mange forskellige variabler , funktioner og objekt forekomster skabe en større udfordring i at finde ud af, hvor tingene går galt. Debuggers er programmer, der tillader udviklere at effektivt " pause " deres programmer på forskellige punkter , og se på værdien af hver variabel og objekt tilstand. Under sådanne oplysninger på forskellige punkter i et program henrettelse gør det meget lettere at opspore kilden til problemer.
Code Coverage Analysis
Alle programmer indeholder tætte kort over " hvis-så "udsagn . Disse udsagn giver stierne et program bør tage under forskellige forhold på forskellige gafler i programmet vej for henrettelse. Selv om det er lettere for en programmør til at tage et kig på hvis-så træet et simpelt program og sikre, at det er muligt for brugerne at nå de funktioner og funktionalitet han ønsker programmet til at omfatte , kan en programmør skriver komplekse applikationer uforsætligt skriver koden på en sådan måde, at det ikke er muligt for brugerne at nå visse kode segmenter. For at sikre, at han ikke har skåret brugeren fri fra noget, kan en udvikler bruge et værktøj kaldet " kode dækning analyse. " Disse algoritmer , der kører en udviklers kildekode gennem alle mulige sæt indgange , udforske alle mulige vej en given henrettelse kunne tage , og sikre, at hvert segment af koden tilgås ved mindst én mulig udførelse sti.
< br >
Beta Test
så meget som udviklere kan prøve at teste deres egen kode , kan enhver udvikling virksomheden bruger formuer betalende hære af testere til at sætte programmer gennem deres hastigheder in-house og stadig have et produkt med uopdagede bugs. En mere effektiv metode , både praktisk og økonomisk , er offentlig betatest . I disse forsøg , slipper udviklingsorganisationer meste færdige programmer til offentligheden for brugerne at prøve gratis. Dette giver brugerne mulighed for at teste programmer på en bred vifte af hardware og operativsystemer, og i samarbejde med mange forskellige kombinationer af baggrund og generelle systemet betingelser. Feedback fra beta-testere lader udviklerne fokusere deres opmærksomhed på at finde og rette de problemer, de offentlige rapporter.
Automatiseret Bug Reporting
One nyere udvikling i udviklingsvurdering er automatiseret fejlrapportering . Disse værktøjer sparke i, når et program går ned eller skal magt lukket for at trække data fra programmet operationelle tilstand lige før det er fejlbehæftet , og giver brugeren mulighed for at sende data til udviklerne. Dette gør det muligt for programmører at have en lettere gang genskabe problemer og strømliner processen med at finde og fastsættelse af store problemer med ansøgningen. Disse værktøjer kan indgå som dele af prerelease betatest , samt en del af de endelige program udgivelser til vurdering både mindre og større opdateringer .