| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan man laver en Java Swing spil
    Videospil er utroligt populære computer applikationer, der er designet med underholdning i tankerne. De fleste moderne spil tager et team af erfarne programmører år at færdiggøre . Du kan oprette en grundlæggende spil ved hjælp af Java Swing rammer , som giver dig mulighed for at udvikle grafiske applikationer, der kører i Windows , og er interageret med ved musen. Et simpelt spil , du kan gøre i dag, er skallen spillet, som beder spilleren til at gætte, hvilken Shell indeholder en token. Hvis spilleren gætter rigtigt , vinder han . Ting du skal
    Java Software Development Kit ( SDK) med NetBeans Integrated Development Environment (IDE) Bundle
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Load NetBeans IDE ved at klikke på programmets ikon . Når programmet belastninger , navigere til "Ny /New Project" og vælg " Java Desktop Application " fra listen på højre side af skærmen. Et nyt programvindue vises i NetBeans visuelle editor vinduet. Til højre i dette vindue , er der en værktøjskasse rude mærket " Palette ".
    2

    Find punktet mærket " knap" inde i "Palette ". Knappen vil repræsentere et enkelt shell. Når spilleren klikker på det , spillet afgør, hvorvidt skallen indeholder token.
    3

    Klik på " knap" element, og flyt musemarkøren over til programvinduet i den visuelle editor. Klik på programvinduet for at placere knappen. Gentag dette trin to gange for at placere tre knapper , eller " skaller ".
    4

    Dobbeltklik på teksten på hver knap , og omdøbe dem " Shell 1", " Shell 2" og " Shell 3 . "
    5

    Højreklik på en af ​​knapperne , og vælg " Egenskaber "fra den menu, der vises. A " Egenskaber" vises. Denne side viser alle de egenskaber knappen. Der er en " aktion " ejendom øverst på siden. Til højre af ejendommen er der en knap med en ellipse . Klik på det for at åbne " handling " vinduet.
    6

    Klik på drop- down menuen under overskriften " Action " og vælg " Opret ny aktion ".
    7 < p > type i det følgende under overskriften " Action overskrift ", som er fundet et par linjer ned fra " aktion " overskrift : Hej

    pickShell
    8

    Tryk på " OK" -knappen for at oprette en ny handling . Hver gang der klikkes på knappen , er " pickShell " handling påberåbes. Udsigten automatisk tager dig til kildekoden fil, der håndterer de " pickShell " handling . Denne kode ser sådan her ud : Hej

    public void pickShell ()

    {}
    9

    Skriv et par linjer kode, der tilfældigt afgøre, om knap klik begivenheden har valgt den rigtige skallen . Du kan opnå dette ved at oprette et tilfældigt tal generator, der opsamler et tal mellem 0 og 2 . Hvis nummeret er 0 , er token fundet og spilleren har vundet . Der giver spilleren en 1 - i - 3 chance for at vinde , som svarer til den virkelige kopspil . Hvis du vil oprette en ny " Random " objekt , skriver følgende i-mellem de krøllede parenteser i " pickShell "-metoden : Hej

    Random RNG = new Random ();
    10

    Skriv følgende for at vælge et tal mellem 0 og 2 . Placer denne linje direkte under den linje skrevet i det forrige trin : Hej

    int resultat = rng.nextInt (2),
    11

    Test for at se om det tilfældige tal er lig med 0 . Skriv følgende "hvis" erklæring til at opdage den vindende tilstand : Hej

    if ( resultat == 0)

    { System.out.println ( "Winner !") ;}
    < br > 12

    Skriv følgende " ellers " erklæring om at erklære spilleren har mistet : Hej

    ellers

    { System.out.println ( "Undskyld Try Again ! . "); }
    13

    Klik på menupunktet "Vis" øverst på NetBeans IDE. Vælg " Editors " fra den menu, der vises, og derefter vælge " Design " fra undermenuen , der vises. Kildekoden fil forsvinder, og ansøgningen vinduet igen .
    14

    Højreklik på en af ​​de to andre knapper. Vælg "Egenskaber " for at åbne knap egenskaber siden. Klik på pilen til højre for " Actions " ejendom for at åbne en drop- down liste over emner . Vælg " pickShell " fra denne liste , og tryk på " OK " knappen.
    15

    Gentag forrige trin for den endelige knap.
    16

    Udfør programmet ved at trykke den " F6 " tasten . Et vindue vises, og det har tre knapper. Klik på en af ​​dem for at forsøge at finde token. Hvis du vælger rigtigt , udskrives der en meddelelse ud på output vindue, der siger "Winner ! " Ellers en besked om "Undskyld ! Try Again " vises.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·JDBC ResultSet Eksempel 
    ·NetBeans og Oracle Tutorial 
    ·Sådan Konverter en heltal til Binary Array i Java 
    ·Fil Håndtering i Java Tutorial 
    ·Sådan Send JMS beskeder 
    ·Definition af Java Reserveret Words 
    ·Sådan får Valgte Værdi af DropDownList i JSP 
    ·Java 5 Vs . Java 6 
    ·Den Java-kode til at tælle antallet af ord i et array 
    ·Hvorfor AS2 skal certificeres 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan bruges JCreator Med en Android 
    ·Sådan Udskift en Misdannet UTF-8 Regex 
    ·MySQL Replication Tutorial 
    ·Sådan Load bonjour.msi 
    ·Sådan bruges Allegro Gør Grafik i C 
    ·Hvordan til at udfylde en liste over værdier fra en Ac…
    ·Hvordan at skjule et objekt i Visual C 
    ·Sådan bruges strcmp Funktion i C + + 
    ·Sådan forhindrer Multiple Anvendelse af en header fil 
    ·Sådan Bestem længden af ​​Dictionary i Python 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com