De fleste programmeringssprog omfatter et tilfældigt tal generator. I Visual Studio sprog ( Visual Basic , C # og styret C + +) , er dette System.Random klasse. Ligesom de fleste af disse generatorer , automatisk denne klasse genererer sin første tilfældige tal ved hjælp af en funktion, baseret på det aktuelle tidspunkt. Efterfølgende numre er fremstillet ved hjælp af en matematisk funktion, der er kendt for at skabe statistisk gyldige tilfældige tal . Programmører bruge tilfældige tal til at oprette sikkerhedskoder , generere krypteringsnøgler , drev business simuleringer og introducere tilfældige begivenheder i videospil. Ting du har brug
Microsoft Visual Basic Express eller Visual Studio (2005 version eller nyere)
Vis Flere Instruktioner
1
Opret en ny konsol applikation. Open Visual Basic Express eller Visual Studio. Klik på " File ", " Nyt projekt ". Når det nye projekt formular vises , skal du vælge "Visual Basic " og derefter " Windows " fra trævisningen vælger "Console Application " ikonet. Klik på "OK". Efter en kort ventetid , vil koden skabelon for en ny konsol applikation vises
2
Opret en funktion kaldet NewString umiddelbart efter modul erklæringen på følgende måde : .
Module Module1
Function NewString ( ByVal len As Integer ) As String
NewString funktion returnerer en sekvens af tilfældige bogstaver og tal. Værdien overføres til funktionen bestemmer længden af strengen returneres.
3
Erklær nogle hukommelsesvariable anvendes inden for funktion.
Dim chars As String = " ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789 "
Dim randomizer Som New Random
Dim s As String =" "
Dim i As Integer
de variable tegn indeholder alle de mulige bogstaver og tal , der kan vises i den nye streng. Der er flere måder at tegn kan genereres , men det er så enkel og ligetil som nogen af alternativerne.
Tilfældig er en ny instans af tilfældige tal klassen. Fordi det er en klasse, skal den nye operatør bruges her til at indlæse sine marker og egenskaber ind i hukommelsen og automatisk kalde sin constructor til frø af tilfældige tal generator.
Variable s vil holde ny streng , som det er bygget, og jeg er et indeks i chars array.
4
Opret løkke, der genererer tilfældig rækkefølge .
s.Length < len
= randomizer.Next ( chars.Length )
s & = chars ( i)
End Mens
på den første gentagelse af løkken , får jeg det næste tilfældige tal fra randomizer . Da længden af tegn strengen er 36 , vil det returnerede talintervallet 0-35 . Den anden linje inde i løkken får en enkelt karakter ved hjælp af indeks I fra tegn strengen så føjer det ind s . Denne løkke gentages, indtil strengen s indeholder det ønskede antal tilfældige tegn.
5.
Retur strengen s derefter afslutte funktionen .
Return s
End Function
6
Tilføj kode i den vigtigste metode til at teste funktionen .
Sub Main ( )
Console.WriteLine ( NewString (10) )
< p> End Sub
End Module
Når programmet køres , er en 10 - tegnstreng skrevet til konsollen. Klik F5 for at køre programmet