Lightwave er industristandard 3D computer animation software sammenlignes med Maya eller 3D Studio Max. Programmet leveres med to hoveddele: Modeler og Texturer /Animator . Mellem de to komponenter , er det muligt at skabe noget din fantasi kan komme op med , men organiske objekter, såsom et menneske eller en dinosaur er generelt sværere end uorganiske dem som en telefon eller hus. Sådan opretter du en dinosaur model i Lightwave , skal du bruge enten en stor tålmodighed , eller nogle tidligere erfaringer med programmet. Ting du skal
reference billeder (top, side, foran og bagpå)
Vis Flere Instruktioner
1
Open Lightwave Modeler og importere dine reference billeder . Hvis du vil importere billeder , klik på " D" for at åbne Display Options panelet. Klik på " Baggrund Tab" > "Image "> " Load Image. " Placer billederne i det relevante vindue ( normalt front, side og top er et godt sted at komme i gang ) .
2
Vælg punktet værktøjet og begynde at tegne punkter langs omridset af hals og overkrop . Cirkel hele vejen rundt om billedet . Når du er færdig , skal du vælge de punkter fire på et tidspunkt og oprette polygoner for hvert sæt ved at trykke "P. "
3
Vælg polygoner. Klik på toppen eller siden og tryk på " E" at ekstrudere . Udvide formen langs X-aksen fra midterlinien i ovenfra , så det dækker halvdelen af referencebilledet . For at sikre dinosaur er symmetrisk , designe kun venstre eller højre side af billedet. Når modellen er færdig, kan du spejlvende billedet og flette det, så det er helt . Fjern de indvendige polygoner på X = 0 .
4
Træk enkelte punkter til bedre form halsen, maven , ribben og så videre. Tryk på " Tab "-tasten for at skifte til se den udglattede model som det er nødvendigt.
5.
Vælg de polygoner , hvor et ben vil forbinde med kroppen. Brug Facet værktøjet ( tryk på " B") for at forlænge benet én sektion ad gangen. Skabe et par skråkanter på vej til knæet , forme modellen , og fortsætte facet processen ned til anklen . Flyt punkter at forme benet.
6
Zoom ind på foden i siden se og oprette den punkt for punkt på samme måde, du oprettede torsoen. Skabe polygoner og ekstrudere til bredden af en tå . Forme tå. Duplicate og re- størrelse som nødvendigt for hver tå , sammenlægning point som du går. Flet de punkter på anklen , så den forbinder . Du kan have til at skabe nogle flere polygoner med succes fastgøre foden til benet .
7
Gentag trin 5 og 6 for de øvrige ben og hale .
8
Opret hovedet ved hjælp af samme punkt for punkt proces, du brugte til torso og foden. Brug presse værktøjet til dannelse af den generelle form og smig til dannelse øjne, næse og ører . Flet de punkter i nakken.
9
Vælg hele modellen og tryk på " Y" for at spejle objektet. Flet de punkter, hvor det er spejlet og spar.