Adobe Flash giver en alsidig brugerflade , så du kan opbygge dynamiske præsentationer til dine websider , herunder en række af objekter. Flash bruger et begreb kaldet symboler . Symboler er genbrugelige genstande af knap filmklip eller grafisk form . Dine symboler kan animeres uafhængigt af din samlede film. For eksempel definerer et hjul på en bil som et filmklip symbol og animere den til at dreje , mens du animere selve bilen i en venstre mod højre bevægelse. Instruktioner
1
Launch Flash og åbn source fil, der indeholder symbolet.
2
Klik på symbolet for at vælge det. Opret et nyt symbol om nødvendigt ved at vælge et billede på scenen og trykke på " F8 ". Vælg "Film Klip" og klik på " OK".
3
Dobbeltklik på filmklippet for at vise tidslinjen for symbolet . Marker objektet, og klik på "F8" for at skabe et andet symbol . Vælg "Grafik ", og tryk på " OK".
4
Klik frame 30 og tryk på " F6 " for at oprette en ny keyframe . Klik på ramme 1 af tidslinjen. I " Properties " panel , indstille " Tween " knappen for at "Motion ". Ændr " Roter " knappen drop- down til " CW ". Dette giver en uret.
5.
Klik filmen clapboard ikon fra baren placeret øverst til venstre på scenen for at vende tilbage til dit oprindelige scene. Alternativt kan du klikke på venstre pil fra samme bar , indtil du er tilbage til de vigtigste scene.
6
Tryk på " Ctrl " og "S " for at gemme filen. Vælg " Control" -menuen og derefter " Test Movie ", når du er klar til at teste din film .