Flash skaber computeranimation til hjemmesider og andre interaktive medier ved hjælp af en bestemt slags software. Flash revolutionerede internettet ved at dreje " statiske " hjemmesider i " dynamisk " steder , hvor besøgende integrere sig ind på hjemmesiden miljø. Websites og mobile enheder bruger Flash til spil, film og reklamer. Macromedia var den oprindelige software selskab, der skabte Flash-format - før Adobe købte det - men andre programmer såsom hvislen, som kræver mindre teknisk dygtighed, også give brugerne mulighed for at skabe Flash- medier. En grundlæggende Flash-animation er den hoppende bold . Ting du skal
Macromedia Adobe Flash software
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn Flash-software. Klik på " File ", " New ", " Flash File Action Script 2,0 " for at oprette scenen eller område, hvor animationen finder sted. Scenen er hovedsagelig en blank, hvid firkant . Det er her du vil skabe en hoppende bold animation.
2
Vælg "Circle " værktøj fra værktøjskassen placeret til venstre for scenen. Klik og træk cirklen værktøjet på scenen område for at skabe din bold . Gør det uanset størrelse, du ønsker .
3
Brug " Paint Bucket " værktøj til at skabe en 3D-effekt til din bold . For at gøre dette , skal du klikke på " Selection" værktøjet og vælg fyld af cirklen ved at klikke i cirklen. "Åben" farven panelet og i "Type " drop- down menuen, vælg " Radial ".
4
Klik inde i "Color Picker "-boksen i "Color Panel" for at vælge en farve . Gradienten bjælke under farvevælgeren box viser de farver, der anvendes til gradient effekt. Når du har valgt de gradient farver , skal du klikke på cirklen med " Selection" værktøj til at vælge den.
5.
Vælg " Paint Bucket " værktøj og klik i øverste højre hjørne af det valgte cirkel for at fylde det med gradienten . Det punkt, hvor du klikker med malerspandværktøjet bliver lyspunkt i gradienten og gradvist fading farver indhyllingsafstand resten af cirklen , skaber 3-D effekt.
6
Klik på markeringsværktøjet og " Vælg" den nyligt farvet kugle . Gå til " Timeline " placeret over scenen. Tidslinjen er, hvor du " tween " din animation . " Tween " stammer fra " in between" i computer -animation og repræsenterer rummet mellem to positioner af et objekt.
7
Højreklik på " Frame 1" på tidslinjen for at indsætte et " Keyframe " på dette punkt . Keyframes pejlemærker for de objekter i en animation. "Navn" rammen " Start". Dette er udgangspunktet for animationen.
8
"Indsæt " en anden keyframe på " Frame 25 ". Klik på bolden og trække det til det sted på det stadium, hvor du ønsker det skal gå næste . Højreklik igen på " Frame 1" og vælg " Opret Classic Tween ". Navngiv denne frame "Middle ".
9
Gå til " Frame 50 " indsæt et " Keyframe " og navngive den "Slut ". Træk bolden til det sted på scenen , hvor du ønsker at afslutte din animation. Opret " Classic Tween " igen.
10
Vælg " Controller " fra menu. Klik på " Play Movie " for at se din animation. På dette tidspunkt , justere animationen ved at flytte bolden til forskellige steder på hver keyframe . Når du er tilfreds med din animation , skal du vælge "Control ", " Test Movie " og derefter gemme animationen .