Et centralt aspekt af flash spil animation er kontrol. I et flash spil du kan styre et objekts bevægelse med musen eller med tasterne på tastaturet . Du kan også vedhæfte brugerdefinerede anordninger til din USB-port , men vil dette kræve avancerede kodning teknikker. Før du bruger avancerede anordninger , som den på billedet , er det en god idé først at lære de mest basale betjeningsanordning , musen . Og det er fordi din simple mus ikke kun vil give dig masser af spil kontrol, men forberede dig til at lære om avancerede kontrol -enheder. Oprettelse spil objekter
Hvert spil har objekter. Disse kunne være brikker , brættet eller kort . En måde at skabe spil objekter i Flash er at tegne dem med Flash tegneværktøjer . Med Flash tegneværktøjer kan du tegne lige linjer , cirkler, kvadrater , rektangler og trekanter . Du kan også tilføje farve til de objekter, du tegner. Med flash tekst værktøj, kan du også oprette spil kort . Bare vælg tekstværktøjet og trække en tekstboks. Derefter tilsættes i tekst og vælge forskellige farver fra Flash farvepaletten.
Selv om de fleste Flash tegneværktøjer er nemme at bruge og selvforklarende , din bedste læring er at læse en velskrevet Flash bog. Kig efter en bog, der giver trin -for- trin instruktioner om brugen af hver tegning værktøj.
Oprettelse Frames og Animationer
Rammer er den grundlæggende komponent i en Flash animation. En ramme er som et dias i et diasshow. Og en flash-animation er en serie af billeder, der sekventeret igennem på en høj hastighed .
Enkleste metode til at skabe en animeret flash spil er først at oprette rammerne på flash tidslinje . Så på den første frame tegne en grafisk såsom en cirkel med Flash kreds værktøj. På hver efterfølgende ramme , flytte cirklen en lille smule til højre . Når du er færdig køre animationen. Cirklen bevæger sig fra venstre mod højre.
P Du kan også tilføje yderligere bevægelige objekter til animationen . En idé kunne være at tilføje et rektangel, der bevæger sig fra toppen af Flash scenen til bunden . For at gøre dette , gå tilbage til det første billede . Derefter på toppen af scenen tegne et rektangel med Flash s rektangel værktøj . På hver efterfølgende ramme , placere rektangel sådan at det er lidt under positionen af rektanglet på den foregående ramme . Når du kører animationen denne gang , vil du se en cirkel bevæger sig fra venstre mod højre og et rektangel bevæger sig fra toppen til bunden .
Flash Game Kontrol
< p> for at styre objekter på scenen med musen , skal du kende Flash actionScript programmeringssprog. Hvis du ikke er dygtige i programmering af computere, den bedste fremgangsmåde er at tage en Flash kursus eller finde en vejleder , der kan lære dig ActionScript basics. For interaktivt spil kontrol med en mus , vel vidende, hvordan man bruger ActionScript s addEventListener metode , funktion klasse og MouseEvent argument er kritisk. Så fokusere din indlæring indsats på disse områder.