En af de mest vanskelige , men vigtige opgaver, når du opretter animation er at gøre bevægelserne af figurerne ser ægte. Uhensigtsmæssige bevægelser og stillinger kan ødelægge illusionen animator forsøger at skabe. Måske den mest komplekse form for bevægelse er dans. Motion Capture
En af de måder, som animatorer producerer dans forslag til deres karakterer er ved hjælp af specielt designet udstyr og software til at fange bevægelsen af en virkelig person, der udfører de dansetrin , de ønsker at bruge. Dette udstyr består normalt af en gruppe af kameraer omkring danser, og en række motion capture markører placeret på strategiske steder på dansers kroppen, såsom hænder, hoved , fødder og så videre. Kameraerne fange bevægelsen af disse markører og computeren oversætter derefter disse data i bevægelse filer til det tegn , der bruges. Desværre for de fleste mennesker denne slags opsætning er uden for rækkevidde, da de systemer starter i de mange tusinde dollars og gå op hurtigt derfra.
BVH Motion Files
< p> En billigere alternativ til at bruge omfattende udstyr til at oprette dine egne film -filer er simpelthen at få dem fra en anden. Der er mange virksomheder, der har motion filer ( normalt i standard BVH format) til salg til meget rimelige priser. Derudover er der en række steder, hvor du kan få gratis bevægelser filer, herunder dans filer.
Men der er en advarsel til alle disse filer , uanset købt eller gratis, og det er, at man skal sikre sig, at de vil arbejde med netop din figur. Dette skyldes, at ikke alle tal har de samme kropsdele. For eksempel vil nogle tal har lår forbundet direkte til hofteleddet , mens andre har en balde del imellem. Motion filer lavet til den første type vil ikke arbejde ordentligt til den anden .
Hjælp af reference Video
kompromisløsning mellem at bruge en formue at lave din egen motion -filer eller bruger en andens , der måske ikke være præcis, hvad du ønsker, er at skabe bevægelse direkte i animation program . Dette kan gøres ved at indlæse et tal ind på scenen , og derefter importere en video som baggrundsbillede , eller ved at anvende video som en animeret materiale på en flad overflade. Så alt hvad du behøver at gøre er at matche ramme for ramme bevægelser din figur til bevægelsen af danseren i videoen.