| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> animation Software >> Content
    Historien om Animation Software
    Animation software er computer software, der bruges til at skabe levende billeder , uden at det er nødvendigt at trække de enkelte ramme. Animation software har en historie næsten lige så lang som historien om computere selv. Siden starten i 1951 har animation software gået på at producere computer -genererede billeder for de fleste af dagens bedste film samt simuleringer af fjerne planeter og sole . Historie

    tidligste omtale af animation med computere leveres med fremkomsten af ​​Whirlwind I en computer udviklet i 1951 på MIT (Massachusetts Institute of Technology ), der havde den første mulighed for at vise video i realtid .

    i 1963 udviklede Dr. Ivan Sullivan fra MIT Sketchpad , et program, der brugte en "light pen " til at trække på en skærm.

    første computer - animerede film , "Two- Gyro Gravity - Gradient Attitude Control System ", blev produceret af E. Zajac i 1963. Den blev efterfulgt i 1967 af F. Sinden s " Force Mass og Motion , " og " Harmonic Phasors " af William Huggins og D. Weiner .

    I 1968 Sutherland blev professor ved University of Utah. Under hans vejledning , var meget af den banebrydende arbejde i computeranimation udviklingen af ​​Goraud skygge af Henri Goraud og anti -aliasing er udviklet af Frank Crow . En anden af ​​hans elever var Ed Catmull , der har bidraget texture mapping , Bikubisk patches og Z- buffering til kunsten computergrafik.

    Samtidig gik Sutherland og kollega Dr. David Evans på fundet Evans & Sutherland , der udførte pionerarbejde inden for 3D computergrafik . . Evans & Sutherland var et arnested for innovation og inspireret oprettelsen af ​​Adobe Systems Inc. af John Warnock og Silicon Graphics af Jim Clark

    I 1971 blev animation software, der bruges i reklamer for " 2001: A Space Odyssey , " og Beatles ' " Yellow Submarine ".

    i 1979 kom Ed Catmull til Lucasfilm , hvor han arbejdede på digital billedbehandling compositing indtil Steve Jobs købte Lucasfilm digitale division og grundlagde Pixar , hvor Catmull blev teknisk chef . I 1993 modtog han en Oscar , og igen i 1995 og endelig i 2001 , modtog han en Oscar " for betydelige fremskridt på området for motion picture rendering som eksemplificeret i Pixars RenderMan . "

    Første formål indbygget grafik systemer kom fra Silicon Graphics Inc. , grundlagt af Clark og Abbey Silverstone i 1981. SGI gik på at producere 3-D grafik delsystemer tilgås via et proprietært application programming interface (API) kaldet " IRIS Graphics Language ". I 1992 besluttede SGI at frigive en åben version af API , kaldet Open GL . Siden da har Open GL blevet en af ​​de facto branchestandarder for animation software .

    SGI var også på forkant med kommerciel animation software , indkøb Alias ​​Forskning og Wavefront Technologies i 1995. Senere enheden blev solgt, og til sidst kom til Autodesk med sin Maya 3D-animation software, som er en af ​​premieren 3D computer animation software suiter i brug i dag. I 2003 vandt Maya en Academy Award for brug i " næsten hver funktion ved brug 3-D computer -genererede billeder. "
    Betydning

    Animation software i dag anvendes bredt hele filmindustrien for special effects og Disneys Pixar og Dreamworks SKG har produceret mange prisvindende 3-D computer -genererede animation funktioner, herunder " Up! " og " Shrek ".

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan man gør Flash Animationer 
    ·Hvordan man laver en Flash Movie Med Videogame Sprites 
    ·Hvordan man laver en Cartoon Talk på Flash 
    ·Sådan oprettes en Preloader i Flash 8 
    ·Hvad er forskellen mellem Motion & After Effects 
    ·Hvordan man laver en Flash Movie Clickable 
    ·Sådan Gør Electric Flash Animationer 
    ·Sådan oprettes en Jigsaw i Flash Med CS3 
    ·PPT effekter 
    ·Hvordan at tilføje URL Links til tekst i Flash CS3 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan fjernes en mappe fra Time Machine Backup 
    ·Flash 8 tutorial om hvordan man laver blinged Out Shini…
    ·Sådan oprettes en eBook Med Open Office 
    ·Sådan Tillade et Header /Footer i en Standard dokument…
    ·Sådan Hold op med lagervarer på QuickBooks 
    ·Hvorfor gør folk Skjul Celler i Excel 
    ·Microsoft Excel Spil 
    ·Sådan fjernes Kaseya Agent fra en computer 
    ·Sådan Konverter DVD til Karaoke MPEG 
    ·Sådan deaktiverer Skype i Firefox 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com