Arkitekter bruger forskellige design programmer til at få deres tanker , ideer og designs ud til deres kunder. En arkitekt kan bruge Revit at skabe den indledende opbygning af en konstruktion som en tre - dimensionel model , hvorfra de kan gøre nogle indledende gengivelser i Revit . Revit s rendering motor udnytter en masse hukommelse , og en enkelt Revit fil kan indeholde ekstra oplysninger fra projektets konstruktion dokumenter , og derfor er det nogle gange bedre at eksportere den tredimensionelle oplysninger til et andet program , som f.eks 3DS Max, specifikt med henblik for præstationen . Ting du har brug
3DS Max Design
Revit Architecture 2009 ( eller nyere )
3-D -model
Lights
Camera view
Vis Flere Instruktioner
Eksport som FBX
1
Opret et kamera visning eller aktivere en eksisterende kamera view. Du skal være i en tredimensionel at eksportere filen i FBX format.
2
Venstre-klik på " Revit " eller " Home" knappen i øverste venstre hjørne af programvinduet og vælg " Export ". Vælg " FBX " fra "Export "-menuen.
3
Naviger til den ønskede redde placering i "Export 3ds Max ( FBX ) " dialogboksen . Dette er, hvor den eksporterede fil vil blive placeret. Det anbefales at oprette en ny mappe til de eksporterede filer, fordi mere end en fil vil blive oprettet.
4
Vælg " Gem " for at oprette de eksporterede filer.
importerer FBX i 3DS Max
5
Import Revit FBX -filen ind i din 3DS Max fil ved at vælge enten " Max" eller " Home" knappen og vælge "Importer ".
6
Find den gemte FBX fil i " vælg fil at importere " dialogboksen, og vælg "Åbn".
7
Ændr " Preset " i " FBX Import " dialogboksen til " Autodesk Bygninger og strukturer ( Revit ) " og vælg" OK ". Filen vil begynde at indlæse i 3DS Max -programmet. Ventetiden vil afhænge af størrelsen og kompleksiteten af den oprindelige Revit fil . Jo mere kompleks filen , jo længere ventetiden.
8
Kontroller model for eventuelle manglende komponenter. Hvis nogen komponenter mangler , kan du prøve at importere FBX filen igen.