Brug GIMP , GNU Image Manipulation Program , kan du tilføje skudhuller til flere overflader af et billede. Opret en skudhul i en separat fil med en sort cirkel i midten, og bruge Paths værktøj til at trække splinter omkring hullet på et separat lag . Du kan derefter vælge den relevante farve for hver overflade til de splinter , samt størrelsen og ændre perspektivet for hver skudhul afhængigt af orienteringen af objektet og dets afstand fra kameraet. Instruktioner
lave et hul
1
Launch GIMP . Tryk på " Ctrl " og " N" sammen om at skabe et nyt dokument. Indstil bredde og højde på 100 pixels hver og klik på " OK.
2
Klik på" Nyt lag "-knappen i bunden af panelet Lag. Skriv " hul" i Layer Name. Lad Layer Fill Type på sin standardindstilling Transparency indstilling. Klik på "OK".
3
Klik på " Ellipse Select Tool " i værktøjskassen. Træk den over lærredet at gøre en cirkel i midten omkring 100 pixels i diameter . Klik på midten af cirklen for at trække det ind i midten af lærredet , hvis det er nødvendigt .
4
Klik på " Bucket Fill Tool " i værktøjskassen. Standardfarven er sort. Klik på værktøjet i cirklen for at fylde cirkel med sort.
Tilføjelse Splinter
5
Klik på " Nyt lag "-knappen i panelet Lag . Type " Splinter " i feltet Navn. Vælg " Paths Tool " i Toobox , og klik derefter på et punkt inde i kanten af cirklen for at oprette et ankerpunkt .
6
Flyt musen uden for cirklen , og klik og hold musen -knappen for at oprette en anden ankerpunkt . Før du slipper museknappen , trække den til venstre eller højre ved 10 til 20 pixels til at skabe en svag kurve i linjen.
7
Flyt musen inde i cirklen igen og klik på musen , skaber en form, der ligner en blomst kronblad .
8
Fortsæt rundt i cirklen , indtil du har otte til 10 kronblade i forskellige former og størrelser. Du vil farve disse tomme kronblade senere for at splinter i overfladen , der blev ramt af skudhullet .
9
Klik på " Background Layer " i panelet Lag , og træk den ud på ikonet "Trash" i bunden af panelet.
skudhuller i Multiple Overflader
10
Klik på " Background Layer " i panelet Lag , og træk den ud på ikonet "Trash" i bunden af panelet .
11
Klik på " Splinter " lag og træk det under Hole laget.
12
Klik på " Hole " lag i lag Panel for at fremhæve det. Klik på " Layer " menuen og klik på " Merge Down . "
13
Gem skudhullet skal placeres i ethvert billede ved at klikke på "Gem som" i menuen Filer. Type " Bullet Hole " i feltet Navn , og vælg en mappe til at gemme det i. Klik på " Gem".
14
Klik på " Foreground Color " ikonet i værktøjskassen. Vælg en farve til splinter i skudhullet . Farven afhænger af overfladen, der blev ramt , og farven af materialet under overfladen , såsom et lysebrunt til træ eller grå til stål . Vælg " Bucket Fill Tool " og klik på det inde i en af splinter at fylde dem med farve.
15
Tryk på " Ctrl" og "A " for at vælge skudhullet , derefter " Ctrl" og "C" for at kopiere den.
16
Åbn et billede ved at klikke på "Open" i File -menuen. Indsæt skudhullet i billedet ved at trykke på "Ctrl" og "V. " Brug " Move Tool " for at flytte skudhullet er " Scale Tool " for at ændre størrelse på det og " Perspektiv Tool " til at ændre sin perspektiv på overflader der er ikke ligge til kameraet. Brug " Brush Tool ", og den samme farve anvendes til splinter at tilføje til de splinter så hver skudhul form er tydelig .
17
Gå tilbage til Bullet Hole vinduet. Tryk på " Ctrl" og "Z " for at fjerne farven fra splinter , og vælg derefter en ny farve og fyld dem med den Bucket Fill Tool. Kopier den igen og indsætte den på en ny overflade i billedet.