Direct3D er et kraftfuldt værktøj til at vise interaktiv grafik til en bruger. Det giver udstrakt adgang til grafikkort hardware, så programmøren at skabe interessante og komplekse miljøer. Problemløsning Direct3D kan være udfordrende uden de rette værktøjer, når tingene går galt , men heldigvis Direct3D SDK inkluderer PIX , en potent værktøj til fejlfinding . Med PIX , kan du direkte se de data der sendes til grafikkortet , gengive en scene call-by -call og endda logge alle opkald til Direct3D . Ting du skal
DirectX SDK
Compiler
Text editor
Vis Flere Instruktioner
1
Kompiler dit program. Ingen særlige flag er forpligtet til at bruge PIX , men der er nogle ekstra indstillinger , der er nødvendige for at fejlsøge HLSL shaders . At debug HLSL shaders i DirectX 9 , erklære D3DXSHADER_DEBUG og D3DXSHADER_SKIPOPTIMIZATION kompiler-flag . At debug HLSL shaders i DirectX 10 , erklære D3D10_SHADER_DEBUG og D3D10_SHADER_SKIP_OPTIMIZATION kompiler-flag .
2
Open PIX og konfigurere en grundlæggende PIX eksperiment. Dette eksperiment vil fange alle grafiske data til din ansøgning , når det køres. Konfigurer eksperimentet kan spore den ønskede Direct3D opkald information.
3
Kør eksperiment ved at klikke på "Start Experiment " knappen. Dette vil lancere dit grafikprogram og logge alle opkald som angivet af din eksperimentindstillinger .
4
anmeldelse data fanges under PIX eksperiment ved hjælp af Kør view. Stop eksperimentet ved den ønskede ramme .
5.
Brug begivenheder se at se opkald til Direct3D for den aktuelle ramme . Du kan gennemgå de data, der sendes til disse opkald og ændre de anvendte data . Du kan også delvist gengive en scene , en Direct3D opkald ad gangen , for at se, hvordan hvert opkald ændrer gengives scene.