C + + er et objektorienteret programmeringssprog. I lægmandssprog , C + + fokus er at skabe genanvendelige og modulopbygget kode. Objekter er komplekse strukturer, der har data komponenter og funktioner til at operere i data , der alle indeholdt i en samlet struktur . Vector objekter er meget nyttige, fordi de er almindeligt anvendt , da de ofte bruges i matematik fysik og hjælpe model andre datastrukturer . Vende elementerne i en vektor hjælper dig med at forstå vektorobjekter bedre. Instruktioner
1
Start dit program ved herunder " algoritme" biblioteket. Algoritmen Biblioteket indeholder generelle algoritmer til at sortere , omarrangere og håndtere data i strukturer såsom lister, vektorer og mange flere. Medtag også " vektor" bibliotek for at aktivere brugen af vektorer
p Dette er koden : .
# Include
# include
int main ()
{
2
Erklær en vektor og initialisere den til et sæt af værdier. C + + tillader brugeren at erklære vektorer ved hjælp af "vektor" skabelon klasse efterfulgt af datatype , at vektoren indeholder . Programmet bruger en integer vifte af fem numre kaldes " SomeNumbers " at give værdier for vektor
int SomeNumbers [5 ] = {0 , 1, 2 , 3, 4 , }; .
< P > vektor MyFirstVector ( SomeNumbers , SomeNumbers + 5)
3 Brug " tilbage ( )" funktionen til at bytte om på rækkefølgen af elementerne i vektor. Den omvendte funktion er en generel funktion , som den " algoritme" bibliotek , at swaps rækkefølgen af elementerne på en struktur . . Den omvendte funktion bruger et interval som parametre for swap , så brugeren kan vende hele strukturen eller blot dele af det
For at vende den komplette vektor bruge koden : Hej
omvendt ( MyFirstVector.begin () , MyFirstVector.end ());
MyFirstVector.begin ( ) er en iterator der peger på starten af vektoren , og MyFirstVector.end () peger på en position forbi slutningen af . vektoren
4
Afslut programmet ved at returnere nogen værdi
return ( 0 ) .
}
< br >