. Tilføjelse af en polygon til en " graphicspath " objekt i din NET program er nyttigt, når du ønsker at tegne en figur på skærmen for brugeren at se. En polygon er en geometrisk form , der består af en serie af knuder og retlinede segmenter forbinder knudepunkter . A " graphicspath " objekt indeholder linjer og kurver , som du kan bruge til at tegne på skærmen . Tilføj en polygon ved at definere koordinaterne for sine knudepunkter , og derefter tilføje det til en " graphicspath " objekt med " AddPolygon "-metoden. Instruktioner
1
Åbn din kildefil i en editor , såsom Microsoft Visual Studio Express.
2
Opret en ny funktion, og videregive det " PaintEventArgs e " objekt . I C # dette gøres ved at tilføje følgende kode i din fil : Hej
public void PolygonToPath ( PaintEventArgs e ) {
" PaintEventArgs " objekt indeholder data for " Paint " begivenhed , som vil lade dig tegne på skærmen.
3
Opret en vifte af koordinat punkter, som vil definere de knudepunkter for polygonen . I C # dette gøres med følgende kode : Hej
Punkt [ ] arr = { nyt punkt (20 , 18) , det nye punkt (35 , 12) , det nye punkt (60 , 16) , det nye punkt (47 , 38) , det nye punkt (25 , 42) };
4
Opret en ny " graphicspath " objekt og tilføje en polygon til den ved hjælp af vifte af koordinatpunkter . I C # dette gøres med følgende kode : Hej
graphicspath polyPath = new graphicspath (); polyPath.AddPolygon ( arr. ),
5
Tegn " graphicspath " objekt , som indeholder polygonen , på skærmen . I C # dette gøres med følgende kode : Hej
Pen GPEN = new Pen ( Color.Blue , 3), e.Graphics.DrawPath ( GPEN , polyPath );}
6
Gem kildefilen. Kompilere og køre programmet for at se polygon .