| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Hvordan man programmerer en Bingo spil
    Bingo spil er populære aktiviteter i lokalsamfundet , der ofte anvendes som sociale begivenheder samt fundraising aktiviteter, med præmiepuljen for spillet split blandt nattens vindere og modtagere af de velgørende indsats. Ud over at være en sjov live- spil, er bingo et glimrende læringsredskab for undervisning kodning sprog , fordi det er en forholdsvis simpelt program til at kode, mens også bruge nogle af de byggesten værktøjer til programmering , herunder anvendelse af variable , generering af tilfældige tal , arrays og loops . Instruktioner
    1

    Generer en unik kort for hver spiller deltager i runde af bingo i en fem -by -five array. Hvert kort indeholder fem kolonner og fem rækker med tilfældigt genererede tal. Den første kolonne indeholder fem tal fra 1 til 15, den anden 16 til 30 , den tredje fra 31 til 45. , den fjerde 46-60 og femte 61 til 75. . Det er vigtigt at bruge et array til opbevaring i modsætning til 25 unikke variabler, så du senere kan bruge løkker til at kontrollere kortene for vinderne.
    2

    Generer en boolesk eller sand /falsk , variabel array for hvert kort , til at repræsentere , hvis pletter på en given kort er blevet kaldt eller ej.
    3

    Mark off enhver fri rum på hvert kort ved at indstille dem til "sande" værdier. For eksempel er den midterste firkant typisk en ledig plads, og så ( 2 , 2 ) placering i hvert array ville blive sat til sand, til at repræsentere den tredje række og tredje kolonne rum , som arrays begynde med ( 0 , 0 ) til deres laveste variable .
    4

    Tilfældigt generere et heltal mellem 1 og 75 , der ikke tidligere har været frembragt i dette spil. En boolesk array med 75 pladser kan bruges til at spore , hvis en række blev kaldt eller ej.
    5.

    Mark off enhver firkanter på spillernes kort, der matcher det kaldte nummer. Da kortene gemmes som arrays , kan du gøre dette hurtigt ved hjælp loops , der scanner gennem kolonnen , at antallet muligvis kunne vises i på hvert kort .
    6

    Kontroller alle kort til en vinder. Der er varierende måder at vinde i bingo , der spænder fra en lige linje, enten vandret, lodret eller diagonal, at kræve en spiller dække alle fire hjørner , grænsen eller en fuld blackout . For de fleste metoder til at vinde, vil en række af indlejrede løkker være den hurtigste måde at teste for en vinder.
    7

    generere et nyt tilfældigt tal , hvis nogen vinder er fundet.
    < br >

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·HTML -koden for Baggrund Højdepunkter 
    ·Hvordan man laver en String Character Lavere Case 
    ·Sådan tilføjes en fil til en MSI Med Wise 
    ·Sådan Konverter en Float til en Int32 
    ·Hvad er de typiske Erklæringer i proceduremæssig prog…
    ·Hvad er Buffering i programmering 
    ·Forståelse ActiveX & OLE 
    ·Forskellen mellem en Combo Box og en drop-down boks 
    ·Sådan Konverter Pseudo Koder Rutediagrammer 
    ·Sådan tilføjes Slutbrugerlicensaftale til Android App…
      Anbefalede Artikler
    ·MySQL ConnectorJ Tutorial 
    ·XNA Tutorial for rotere en 3D model 
    ·Sådan Embed en side i en DIV Tag 
    ·Hvordan man laver en streng i et array af Chars i C + +…
    ·Sådan læses en DOC fil ved hjælp af PHP 
    ·Sådan Læs Mange Lines i One Shot i Visual Basic 6 
    ·DIV rollover effekter 
    ·Sådan angives skjult Input URL Med JSF 
    ·Sådan Rediger Silverlight Datagrid 
    ·Sådan bruges TreeView kontrol 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com