Java programmeringssprog indeholder kapacitet til at udføre mange opgaver . Uanset om du har brug for en Java -server, et Java desktop applikation eller en Java billede et bibliotek formentlig eksisterer for at udføre din opgave . For eksempel skaber 3D-billeder i Java nemt opnå gennem Java 3D biblioteket. Hjælp af genstande , der er indeholdt i biblioteket , kan du annoncer belysning og perspektiv effekter til en geometrisk form til at skabe et 3D-billede . Ting du skal
Java Development Kit ( JDK )
Vis Flere Instruktioner
1
downloade og installere Java 3D-tegning biblioteker (se Resources).
< br > 2
Importer nødvendige biblioteker i dit program fil: .
import com.sun.j3d.utils.geometry * , import com.sun.j3d.utils.universe * , import javax.media . . j3d * ; . import javax.vecmath * ; .
3
Opret en 3-dimensionel Sphere gennem Javas 3d geometri og belysning klasser. Denne kode skaber " univers " eller perspektiv for de genstande , trækker det og tilføjer en belysning kilde til at efterligne en 3-dimensionel udseende : Hej
public class Ball {
offentlig Ball () {
//Opret universeSimpleUniverse uiniverse = new SimpleUniverse () ;//Opret en struktur til at indeholde objectsBranchGroup gruppe = new BranchGroup ();
//Opret en ballSphere kugle = new Sphere (0,5 f) group.addChild ( kugle ),
//Opret en rød lightColor3f light1Color = new Color3f ( 1.8F , 0.1f , 0.1f ),
BoundingSphere bounds = new BoundingSphere (ny Point3d ( 0.0,0.0,0.0 ) , 100,0 ),
Vector3f light1Direction = new Vector3f ( 4.0f , - 7.0f , - 12.0f ) DirectionalLight lys1 = new DirectionalLight ( light1Color , light1Direction ) ;
light1.setInfluencingBounds ( bounds ), group.addChild ( lys1 )
//kig mod static void main ( String [] args ) { nyt Ball (); }}