Java variabler er stærkt , også kaldet statisk , maskinskrevet . Det betyder, at i modsætning til sprog som Python, hvor en variabel kan holde enhver form for data Java variabler kan kun holde data af en enkelt type. Du indstiller denne type data, når du erklærer variablen, og kan ikke ændre det bagefter. Men Java variabler såsom heltal er fleksible i stedfæstelse og lagring begge variabler og data fra deres samme type . Heltalsvariabler
én type variabel, der Java kan gemme er et heltal . Disse er hele tal , såsom en , tredive eller hundrede . Java-programmører sætte en variabel som et heltal ved hjælp af præfikset " int ", når de erklærer den pågældende variabel. Heltal kan være positiv eller negativ, men de kan ikke have en decimal komponent. Andre variable typer såsom float , double eller decimal gemmer numre med decimaler komponenter. Hvis en programmør kaster eller forvandler en række med en decimal komponent til at være et heltal, og derefter Java vil automatisk fjerne decimal komponent, og kun gemme hele del af nummeret i en heltalsvariabel .
< Br > Opkald til en variabels indhold
Programmører kan gøre flere forekomster af variabler af en bestemt type. For eksempel det, at hvis en programmør ville gemme tre tal kunne bruge syntaksen " int num1 , num2 , num3 , " for at gøre tre heltal variabler opkaldt num1 , num2 og num3 . Efter gemmer tal i dem og derefter skrive det nummer, som er gemt i en variabel og skrive variablens navn har samme virkning. Hvis en programmør gemmer numrene ét , to og tre i variablerne num1 , num3 og num3 , og derefter skrive " 1 +2 +3 ," vil skabe det samme resultat som at skrive " num1 + num2 + num3 ; " ; . til programmet
Ændring variabels indhold
Programmører sætte værdien af en variabel ved hjælp af " lig med" tegn. For eksempel syntaksen " num1 = 1 , " ville lagre nummeret "en" i variablen num1 . Java vil ikke ændre værdien af et erklæret variabel , indtil den har afsluttet ligningen på højre side af lighedstegnet , så programmører kan kalde den aktuelle værdi af en variabel ved fastsættelsen af sin nye variabel. Fortsætter det sidste eksempel , hvis variablen øjeblikket har nummer "en, " og derefter syntaksen " num1 = num1 + 1 ," ville sætte num1 at holde antallet Den eneste værdi, at ændringer i "to ". denne type syntaks er variablen programmet lagring i variablen på venstre side af lighedstegnet . Derfor kan Java-programmører kalde andre variabler i en ligning på højre side af skiltet , uden at ændre værdien af disse variabler. For eksempel, hvis
fotos Only One Variable Ændringer
Når en programmør skriver syntaks til at indstille den nye værdi af et heltal variabel , er den eneste variabel, der vil ændre sin værdi er den ene på venstre side af lighedstegnet . En programmør kan kalde andre variabler på højre side af lighedstegnet uden at ændre deres værdier. For eksempel, hvis variablerne num1 , num2 og num3 holde tallene et , to og tre, henholdsvis , så syntaksen " num1 = num1 + num2 + num3 , " vil ændre den værdi, programmet butikker i num1 til seks . Værdierne programmet lagring i num2 og num3 vil forblive uændret , dog.