Indfangning et tastetryk i Java er ikke helt det samme som at acceptere keyboard input. I de fleste situationer , accepterer et program bruger input fra tastaturet i form af printbare tegn . Bogstaver, tal og symboler er læst ind i programmet og lagret , lød tilbage til skærmen , eller bruges til at indlede en anden handling i programmet. Når du tager et tastetryk for en ikke- trykkeri nøgle, piletasterne og tabulatortasten for eksempel, skal indgangen fortolkes af programmet , og videregives til relevante input /output bibliotek til håndtering. Instruktioner
1
Opret en funktion til at opdage et tastetryk , og tildele en variabel til at spore begivenheden : Hej
offentlig boolean keyDown ( Begivenhed e , int key) {
< p> en boolesk variabel returnerer kun værdien af sande eller falske. Standardtilstanden for denne type variabel er falsk. Trykke på en tast ændres værdien til true. Denne funktion returnerer også ASCII værdien af den nøgle, der er trykket , og gemmer denne værdi i heltalsvariabel
2
Undersøg, om den pressede nøglen er en printbar karakter "-tasten. " : Hej < p> if ( nøgle > 31 && nøgle < 127) {
Printable ASCII-tegn har værdier mellem 31 og 127 . Alle andre værdier fra tastaturet kræver særlig håndtering
3
Pass nøglen værdi til programmet , hvis det er en printbar karakter : Hej
retur validateText (nøgle) ; < . br >
}
4
Informer det kaldende program , at nøglen ikke kan udskrives og kræver særlig håndtering , hvis det falder uden for de angivne ASCII-værdier : Hej
return false ; < br >
}