Java-applets er programmer skrevet i Java-sproget , der kører i en webbrowser eller et andet applet viewer . Applets har en grafisk brugergrænseflade ( GUI) , i modsætning til konsol programmer , som du opretter , når først at lære Java.An effektiv måde at lære at skabe applets er at starte med en, der har bare de væsentlige elementer. Følgende kode har de elementer , og anvender dem til at vise en besked i en applet fremviser. Indtast koden
Indtast følgende programkode i Notesblok og gemme filen som applet1.java . Husk, at Java er (meget ) små bogstaver , så vær sikker på at du skriver programmet , præcis som skrevet : . .
Import java.applet * , import java.awt * ; public class applet1 udvider Applet { String str ; public void init () { str = " Her er applet 1" ;} public void paint ( Graphics g ) { g.drawString ( str, 75,75 );}}
kompilere og køre < br >
Kompiler og kør programmet . Først skal du sørge for at have den JDK (Java Development Kit ) installeret på din computer. Du kan downloade det fra java.sun.com . Dernæst indstille stien til Java compiler : Vælg Start> "cmd " fra dit Windows-skrivebord . Enter " sæt path = " . Du kan finde denne vej ved at gøre en søgning (F3) i Windows Stifinder for " javac.exe ", fra en mappe ligner denne : " C: \\ Programmer \\ Java \\ jdk1.6.0_14 "
Retur til kommandoprompten. Brug af " cd " kommando, til den mappe , der indeholder applet1.java navigere. Kompilere programmet med " javac applet1.java ".
Opret HTML-filen
Java-applets , i modsætning til Java konsol -programmer , en beholder til at køre i kræve , såsom en webside. Opret websiden for din applet1 klasse: indtaste følgende HTML-kode i Notesblok og gemme dokumentet i samme mappe, der indeholder applet1.java fil. Navngiv HTML-dokument " applet1.html " : Hej
< /HTML >
Kør applet
Kør applet ved at vende tilbage til kommandoen konsollen , som du tidligere har brugt til at kompilere applet1.java : indtaste " appletviewer applet1.html ". Den applet viewer indlæser dit HTML-dokument , der igen indlæser din applet1 klasse. Den applet viser meddelelsen " Her er applet . 1."
Udforskning Code
En god måde at ingrain din forståelse af denne applet er simpelthen at gentage trinnene fra starten til slut, indtil du ikke behøver at henvise til denne artikel mere. Faktisk kunne recitere applet1.java fil ordret, fra hukommelsen. At gøre dette vil tvinge din hjerne til at begynde at fortolke koden, for at forenkle den lagrer processen. For eksempel, efter den anden eller tredje gang for re- skrive applet1.java fil må du fokusere på opgørelsen str = " Her er applet 1" , og indser du kan indtaste din egen tekst her.
Næste kan du kigge på malingen ( Graphics g ) metoden ( aka funktion ), se redegørelsen g.drawString , og spekulerer på , om du kan tegne streger snarere end blot strenge.
p Du kan tegne linjer med DrawLine metode Grafik klassen . Udskift erklæring g.drawString ( str, 75,75 ), med denne ene : g.drawLine ( 0,0, 75 , 75 ),
Lær om andre metoder, du kan bruge til at tegne på skærmen ved surfing på Java.sun.com site, vælge API'er linket , søger efter den java.awt (Abstract Window Toolkit ) pakke (reference i din applet1.java fil) og søger Grafik klasse.
< br >