Animation har eksisteret siden begyndelsen af 1900'erne , hvor simple stregtegninger blev omdannet til flydende bevægelse fra et billede til det andet. Teknologi har siden grebet ind for at give en hurtigere og mere præcis animere objekter og karakterer på en skærm. Animation var engang brugt kun for underholdningens skyld , men dens værdi er blevet udvidet til gavn for videnskab , uddannelse, retsvæsen og videospil så godt. Historie
Computer animation er kommet langt siden sin introduktion til filmindustrien i begyndelsen af 1970'erne . Den blev første gang brugt i 1973 s " Westworld ", en film om robotter , der levede og arbejdede blandt mennesker . Tre år senere blev wireframe billedsprog introduceret i efterfølgeren " Futureworld , " tilføjer en tredimensionel kvalitet til objekter på skærmen. Star Wars brugte wireframe med stor effekt i sine rum kampscener med Dødsstjernen .
Hvordan det gøres
En computer -genereret model er skabt i tre dimensioner, tage på materielle karakteristika som skygge , farve og tekstur. Belysning føjes til den virtuelle rum , der godkender scenen som CGI ( computer generede billeder ) objekter flyttes fra en position til en anden . Positionerne kaldes " keyframes " computeren bruger til at gengive i en bevægende billede med 30 billeder per sekund. Dette skaber et segment af video, der kan redigeres og overføres til andre video filer , eller blot bruges som de er.
Forensic Animation
retsmedicinske proces afhænger på nøjagtighed . Når rekonstruere en ulykke eller forbrydelse, skal alle objekter overensstemmelse med et sæt af fakta bestemmes af en retsmedicinsk ekspert. Begyndende med havariundersøgelse der inkluderer politirapporter , ulykkesstedet data, vidneudsagn , køretøj inspektion , fotografier og medicinske rapporter , vil retsvidenskab Reconstructionist genskabe ulykken ved hjælp af computer animation. Den animerede optagelse kan derefter spilles for en dommer og jury , hvis nødvendigt.
Retssal Re -enactment
Computer animation kan være en instruktions værktøj, der effektivt giver et visuelt display af beviserne. Bruges til at reproducere en aktuel begivenhed eller for at give en demonstration af vidnesbyrd , kan det let præsenteret på retssagen som en video vist til retten. Mennesker er naturligt visuelle elever , så en video præsentation af information kan være mere effektiv end verbal retssager alene.
Motion Capture Animation
En ny modellering performance capture skabt af Image metrics kan genskabe de minut detaljer af et ansigtsudtryk . Folk har en naturlig asymmetri til deres bevægelser, så denne metode effektivt gør det mindre perfekt endnu mere realistiske handlinger blinkende øjne og trækninger muskler. Resultatet er computer animeret bevægelse, der er nogle gange svært at skelne fra hinanden fra den ægte vare . Video spiludviklere bruger denne nye teknologi til at designe deres spil, fordi det giver dem mere kreativ kontrol samt større effektivitet og øget produktion hastighed.