ambient occlusion tilføjer meget ønskede nuance af lys, der fremkalder et liv -lignende billedkvalitet i et 3D-grafik -model. Ambient occlusion pass er en skygge metode, der virker ved at tilbyde op en svækket version af lys i nogle områder af billedet til at bringe ud af, at realness i et billede. For den respektive scene /model , en aflevering eller konsistens kort og stråler kastet på scenen guide brugeren mod beslutningen om at gøre det nøjagtige antal stemning lyse nuancer , der kræves for de relevante områder af scenen. Proceduren for ambient occlusion pass har for nylig vundet popularitet på grund af den lethed , hvormed det kan udføres, og de dramatiske konsekvenser, den . Ting du skal 3D grafik software
AO shader
Texture map
Vis Flere Instruktioner
1
Gem den originale fil , før du starter ud med nogen skygge ændringer.
2
Indstil den foretrukne farve til hvid for at dække baggrunden.
3
Vælg alle de objekter i scenen , der kræver okklusion . Jo mere antallet af objekter valgt bedre.
4
Lad der kun være " ovenlys " eller ambient occlusion nuancer i scenen , skal du indstille farvenuancen mod hvid og puds .
< Br >