Blender er et open- source, 3-D rendering , softwarepakke , at digitale kunstnere kan bruge til at realisere tredimensional animation. Du kan oprette fuldt interaktive animationer i en 3 -D miljø ved hjælp af forskellige redskaber , der indgår i pakken. Du kan bruge objekter og animationer skabt i Blender i Java -programmer ved hjælp af blender2java script. Java 3D er et API eller Application Program Interface , der tillader forskellige software-programmer til at kommunikere med hinanden. Ting du skal
Java Development Kit ( JDK )
Python Interpreter
Vis Flere Instruktioner
1
Download blend2java scripts fra sourceforge.net/projects/blend2java /.
2
Medtag blend2java i din blender projekt eller gemme følgende fil til din blender Python bibliotek. Du kan importere scriptet ind i dit projekt via Blender, eller indeholde følgende kode i toppen af " export.py " fil :
# BPY
"" " Navn: » Blend2Java'Blender : 232Group : » Export « " ""
3
Brug Blender til at skabe en 3-D objekt. Dette kan være ethvert objekt, der repræsenterer noget , så længe objektet er en maske , der indeholder en slags materiale . Yderligere forklaring af disse vilkår er tilgængelig på Blender hjemmeside blender.org .
4
eksportere det som en XML-fil . Gå til "Filer " og " Export " og vælg " blend2java " valgmulighed. Filen vises i din output mappe
5
din Java -program , der er oprettet en klasse, der kan parse XML-filer ved hjælp af kode som følgende: .
Import java.beans . XMLDecoder , import javax.media.j3d.Shape3D ,
class Read3D {
offentlige static void main ( String [] args ) { }
}
< br > 6
Læs 3-D form information fra objektet , hvor " filename" repræsenterer din eksporterede Blender objekt : Hej
XMLDecoder 3Dobj = new XMLDecoder (ny BufferedInputStream (ny GZIPInputStream (ny FileInputStream (filename ))) ),
7
Læs oplysningerne fra objektet til et Java 3D-objekt ved hjælp af kode som følgende : Hej
Shape3D form = ( Shape3D ) de.readObject () ;